***....Γευσου....Γευσεις....***



Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2016

ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙ και ΤΣΟΥΡΕΚΙ..... Ποιο από τα δύο;(NTR)





ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙ και ΤΣΟΥΡΕΚΙ

είναι δύο γλυκά που λίγο έως πολύ όλοι καταναλώνουμε εθιμοτυπικά κατά τη διάρκεια της Λαμπρής, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τους γυρίζουμε την... πλάτη κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου χρόνου, ιδίως δε όταν ψάχνουμε για κάποιο συνοδευτικό του πρωινού γάλατος ή του απογευματινού καφέ μας.
Ενεργειακά, πυκνά τρόφιμα
Παρότι τα συγκεκριμένα γλυκά απαντώνται με διάφορες παραλλαγές υλικών, π.χ. τσουρέκια απλά, γεμιστά, με επικάλυψη σοκολάτας αλλά και σε διάφορα μεγέθη, π.χ. κουλουράκια μικρά, μεσαία ή μεγάλα, το κοινό τους χαρακτηριστικό είναι ότι πρόκειται για ενεργειακά πυκνά τρόφιμα, δηλαδή με αρκετές θερμίδες σε μικρή ποσότητα, κατά μέσο όρο 180-200 θερμίδες ανά 50 γρ. τροφίμου, ποσότητα που αντιστοιχεί σε μία λεπτή φέτα τσουρέκι ή σε ένα μετρίου μεγέθους κουλουράκι.

Συγκρίνουμε παραδοσιακά

Ανατρέχοντας στις παραδοσιακές πασχαλιάτικες συνταγές, βλέπουμε ότι κουλουράκια και τσουρέκια φτιάχνονται με παρόμοια υλικά, όπως
 Αλεύρι, ζάχαρη, βούτυρο και αβγά, επομένως τόσο η θρεπτική τους σύσταση όσο και η ενεργειακή τους απόδοση διαφέρει ελάχιστα όταν συγκρίνουμε ιδίου βάρους τεμάχια.
Πιο συγκεκριμένα, πάντα στην ίδια ποσότητα, το κουλουράκι περιέχει λίγο περισσότερες πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και φυτικές ίνες συγκριτικά με το τσουρέκι, χαμηλότερα λιπαρά, χοληστερίνη και νάτριο (αλάτι), ενώ αποδίδει ελάχιστα λιγότερες θερμίδες.

Ποιο από τα δύο;



ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙ!!!!!

Όταν έχουμε να επιλέξουμε ή το ένα ή το άλλο και το κριτήριό μας δεν είναι μόνο η γεύση, τότε το κουλουράκι έχει ελαφρύ... προβάδισμα. Αν μάλιστα είναι σπιτικό και όχι του εμπορίου, φτιαγμένο σε μικρό ή μέτριο μέγεθος, περιοριστούμε σε ένα μόνο τεμάχιο κατά τη διάρκεια του πρωινού μας γεύματος και το συνοδεύσουμε με γάλα ή γιαούρτι μειωμένων λιπαρών, τότε αποτελεί μια πραγματικά καλή και θρεπτική επιλογή.
Σημείο προσοχής: Παχύσαρκα άτομα, καθώς και άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη, υψηλή χοληστερίνη ή άλλες διαταραχές των λιπιδίων του αίματος, καλό είναι να αποφεύγουν και τα δύο αυτά γλυκά ή να περιορίζονται σε μια μικρή ποσότητά τους και όχι συχνά.
Γνώρισε τα συστατικά τους!
Κουλουράκι παραδοσιακό: Αλεύρι, ζάχαρη, βούτυρο γάλακτος, αβγά, γάλα, σκόνη μπέικιν, ξύσμα φλούδας πορτοκαλιού.






Τσουρέκι παραδοσιακό:

 Αλεύρι, ζάχαρη, βούτυρο γάλακτος, αβγά, γάλα, μαγιά νωπή, αλάτι, μαχλέπι, ξύσμα φλούδας πορτοκαλιού, αμύγδαλα φιλέ.

Εσεις...αποφασιζετε.......

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου