***....Γευσου....Γευσεις....***



Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011

ΔΙΑΙΤΕΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ(ΓΕΝΙΚΑ) (NTR)

Οι Διαιτες αποτοξινώνουν τον οργανισμό και μας αδυνατίζουν σε χρόνο dt; Σίγουρα όλοι μας έχουμε ακούσει ή έχουμε διαβάσει μία από αυτές. Ωστόσο, η αποβολή των τοξινών από το σώμα μας δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση! Δεν μπορούμε δηλαδή ακολουθώντας μια τέτοια «μαγική» δίαιτα να αναιρέσουμε τις διατροφικές ατασθαλίες ενός ολόκληρου χρόνου.
Οι δίαιτες αποτοξίνωσης είναι εργαλείο του μάρκετινγκ παρά μια υγιεινή διατροφική επιλογή, τουλάχιστον με τον τρόπο που προβάλονται. Οι περισσότερες οδηγούν σε μια ταχεία απώλεια βάρους χωρίς όμως να καλύπτουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός και φυσικά δεν αποτοξινώνουν το σώμα μας. Μπορεί αντιθέτως να αποδειχτούν ιδιαίτερα επικίνδυνες για την υγεία όταν εφαρμόζονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα από παιδιά ή εφήβους. Τα πιο συνήθη συμπτώματά τους είναι η ατονία, ο πονοκέφαλος, η κόπωση και η αδυναμία να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της εργασίας μας. Η απώλεια βάρους, εάν αυτή τελικά επιτευχθεί, είναι βραχυπρόθεσμη καθώς δεν βασίζεται στην διατροφική εκπαίδευση και την αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς.
Η καλύτερη αποτοξίνωση για τον οργανισμό είναι και θα παραμείνει πάντα η σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Η διατροφή που βασίζεται στην κατανάλωση ποικιλίας τροφίμων, στα πολλά φρούτα και λαχανικά (5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, εκ των οποίων η 1 μπορεί να είναι ένα ποτήρι 100% φυσικός χυμός), στη μέτρια κατανάλωση αλκοόλ και αλατιού και στην αποφυγή των κορεσμένων λιπαρών και αντικατάστασή τους με μονο- και πολυακόρεστα (πχ, μαργαρίνη αντί για βούτυρο), μας βοηθά να περιορίσουμε τη συσσώρευση των τοξινών στον οργανισμό μας

 
 
Σωστή διατροφή-δίαιτα με απλά βήματα
Τα Χριστούγεννα έχουν περάσει αλλά κάποια από τα κιλά έχουν μείνει. Μήπως ήρθε η ώρα να φύγουν; Για κακή μας τύχη φέτος το Πάσχα είναι πολύ νωρίς. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι μειώνεται η περίοδος χάριτος και ότι πρέπει να μπούμε άμεσα σε σύστημα σωστής διατροφής. Εξάλλου ο Ιανουάριος είναι ένας μήνας που προσφέρεται για αλλαγές στον τρόπο ζωής, με την εφαρμογή καλής διατροφής και την υιοθέτηση φυσικής δραστηριότητας.  Αν θέλεις λοιπόν να είσαι έτοιμη να απολαύσεις τα εδέσματα του Πάσχα και να μην κοιτάς το τραπέζι από μακριά, ξεκίνα δίαιτα τώρα!
Μην απελπίζεσαι όμως! Μια σωστή δίαιτα, δεν σημαίνει ότι θα σε οδηγήσει σε λιμοκτονία και στέρηση. Εξάλλου λίγο πολύ το ξέρεις και εσύ ότι οι εξαντλητικές δίαιτες κάνουν περισσότερο κακό από καλό. Οπλίσου λοιπόν με επιμονή και υπομονή και ξεκίνα. Υπάρχουν μικρά μυστικά που θα σε βοηθήσουν να χάσεις τα περιττά κιλά αλλά να μην στερηθείς και τίποτα. 
Υπάρχουν μερικά απλά μυστικά που μπορείς να προσαρμόσεις στην διατροφή σου, τα οποία θα σε βοηθήσουν να απαλλαχθείς μια για πάντα από τα επιπλέον κιλά και θα σε βοηθήσουν να νιώθεις πιο δυνατή και γεμάτη ζωντάνια.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να πετάξεις έξω από την διατροφή σου είναι οι θερμίδες των αναψυκτικών και των ποτών. Τα αναψυκτικά, οι καφέδες και τα γλυκά ροφήματα προσθέτουν κενές θερμίδες στην καθημερινότητα σου. Επιπλέον, τα ροφήματα δεν προκαλούν τον κορεσμό που προκαλεί μία στερεά τροφή, με αποτέλεσμα να μην καλύπτουν το αίσθημα της πείνας. Αντικατέστησε τα αναψυκτικά με άφθονο νερό και προσπάθησε να έχεις πάντα ένα μπουκαλάκι νερό δίπλα σου για να το θυμάσαι ευκολότερα.
Εκείνο που πρέπει οπωσδήποτε να εντάξεις στην δίαιτα σου είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. Κατανάλωσε λοιπόν 8 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως γιατί όπως είναι γνωστό τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και νερό. Όλα τα παραπάνω συστατικά αποτελούν την ιδανική επιλογή για απώλεια βάρους και ευεξία.
Ένα από τα βασικότερα βήματα σε περίοδο δίαιτας είναι η μείωση των μερίδων. Περιόρισε λοιπόν την ποσότητα του μεσημεριανού και βραδινού φαγητού τουλάχιστον κατά το 1/3 και προσπάθησε να παίρνεις τις ημερήσιες θερμίδες με μικρά και συχνά γεύματα. Μην ξεχνάς ότι πολύ βασικό είναι να τρως αργά και να σταματάς μόλις νιώθεις την αίσθηση του κορεσμού.
Αν αποφασίσεις να μπεις σε πρόγραμμα σωστής διατροφής μην ξεχάσεις ποτέ τη σημασία του καλού πρωινού. Να τρως πάντα πρωινό γεύμα και όσο πιο κοντά γίνεται στην ώρα αφύπνισης. Η σπουδαιότητα του πρωινού εξάλλου είναι γνωστή. Ενεργοποιεί το μεταβολισμό και αυξάνει τις ημερήσιες καύσεις, ενώ επιπλέον βοηθά στον καλύτερο έλεγχο της όρεξης και των γευμάτων καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.
Σωστή δίαιτα δεν σημαίνει στέρηση. Δεν πρέπει να αφήνεις τον οργανισμό σου χωρίς γεύμα για πάνω από 3 ώρες! Αυτό που θα σε βοηθήσει να ξεχνάς την πείνα σου είναι να τρως κατά την διάρκεια της μέρας σνακς 120-150 θερμίδων και μάλιστα σνακς χαμηλών λιπαρών.
Μην ξεχνάς ότι με πολύ απλές κινήσεις μπορείς να γλιτώσεις πολλές θερμίδες. Αντικατέστησε λοιπόν τα αμυλούχα προϊόντα που χρησιμοποιείς  καθημερινά με τα αντίστοιχα ολικής αλέσεως ή σικάλεως. Ψωμί, φρυγανιές, δημητριακά, μπισκότα, κράκερς και ζυμαρικά μπορούν κάλλιστα να αντικατασταθούν με προϊόντα λιγότερων θερμίδων αλλά χωρίς διαφορά στη γεύση. Με αυτόν τον τρόπο θα πετύχεις και υψηλότερη πρόσληψη φυτικών ινών.
Τέλος θα πρέπει να μάθεις να διαβάζεις τις ετικέτες των προϊόντων που συμπεριλαμβάνεις στην διατροφή σου και να μάθεις να υπολογίζεις τις θερμίδες που παίρνεις ανά γεύμα. Συχνά η πραγματική πρόσληψη θερμίδων υποεκτιμάται αρκετά, με αποτέλεσμα να νομίζουμε ότι παίρνουμε λιγότερες θερμίδες από αυτές που χρειαζόμαστε, χωρίς αυτό να ισχύει στην πραγματικότητα. Όλα τα παραπάνω όμως θα μείνουν μισά αν δεν συνδυαστούν με φυσική δραστηριότητα. Τουλάχιστον 4-5 φορές την εβδομάδα φρόντισε να περπατάς, αν όχι να τρέχεις για περίπου 40 λεπτά. Δεν είναι τόσο πολλά όσο σου φαίνονται! Διατροφή και γυμναστική ανέκαθεν πήγαιναν πακέτο, γι'αυτό σφίξε τα δόντια και ξεκίνα! Εξάλλου τα αγαθά κόποις κτώνται και δυστυχώς δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να αποκτήσει το τέλειο σώμα.
 
χορτοφαγία
Η χορτοφαγία είναι μια διατροφική συμπεριφορά, στην οποία έχει αποκλειστεί η κατανάλωση κρέατος, πουλερικών και των υποπροϊόντων τους, ενώ πιο αυστηρές μορφές αποκλείουν τα ψάρια, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά. Είναι γεγονός πως η χορτοφαγική δίαιτα δημιουργεί αυξημένες ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά όπως η πρωτεΐνη, ο σίδηρος, το ασβέστιο, ο ψευδάργυρος και η βιταμίνη Β12. Αν θέλεις να λαμβάνεις όλες τις απαιτούμενες βιταμίνες που περιέχει το κρέας μπορείς να δράσεις εναλλακτικά. Έτσι, για extra πρωτείνη ρίξε το βάρος σε όσπρια, θαλασσινά, ξηρούς καρπούς και σόγια. Για σίδηρο να προτιμάς θαλασσινά, χαλβά, μπρόκολο, λάχανο και κουνουπίδι. Για Βιταμίνη Β12 θαλασσινά, γάλα σόγιας, εμπλουτισμένα δημητριακά αλλά και συμπληρώματα βιταμίνης, ενώ ασβέστιο θα βρεις στα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς τον χαλβά, το μπρόκολο και το κουνουπίδι. Ωστόσο για την πληρέστερη κάλυψη όλων των διατροφικών αναγκών, καλό θα ήταν να χρησιμοποιείς ένα πολυβιταμινούχο συμπλήρωμα, αφού συμβουλευτείς τον γιατρό και τον διαιτολόγο
 

   Έχεις στρες; Φάε καρύδια...

Αν νιώθεις στρεσαρισμένος δοκίμασε μια χούφτα καρύδια και θα νιώσεις καλύτερα.  Μία νέα μελέτη δείχνει ότι μπορούν να βοηθήσουν τον οργανισμό να διαχειριστεί καλύτερα το στρες, με αποτέλεσμα να μειώνουν σε βάθος χρόνου τον κίνδυνο καρδιοπάθειας. Όπως εξηγούν οι επιστήμονες τα καρύδια είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα-ένα θρεπτικό συστατικό το οποίο έχει τεκμηριωθεί ότι ελαττώνει την "κακή" (LDL) χοληστερόλη και δρα προστατευτικά στην καρδιαγγειακή υγεία. Επίσης μειώνουν την πίεση και μπορούν να αντικαταστήσουν αποτελεσματικά ένα ηρεμιστικό σε συνθήκες στρες
 




ΦΡΟΥΤΑ
Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε αμερικάνικη έρευνα σύμφωνα με την οποία όσοι γεμίζουν το καρότσι τους με φρούτα και λαχανικά χαμογελούν περισσότερο. Η εξήγηση που δίνουν οι ειδικοί είναι πως και μόνο η αίσθηση ότι επιλέγοντας φρούτα και λαχανικά προσέχουμε την υγεία μας, αρκεί για να μας γεμίσει με χαρά. Ωστόσο υπάρχουν και άλλα προϊόντα που η αγορά τους και μόνο μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογία μας. Πολλοί γονείς δήλωσαν πως, αν και πιέζουν τα παιδιά τους να ακολουθήσουν μια υγιεινή διατροφή, νιώθουν ευτυχία όταν αγοράζουν σοκολάτες και άλλα γλυκά για τα μικρά τους. Πάντως τα τελευταία στην σειρά προϊόντα που μπορεί να μας φέρουν χαμόγελο αγοράζοντάς τα είναι οι χαρτοπετσέτες και το χαρτί υγείας. Καθόλου τυχαίο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου